Integrali – neurosensorinė stimuliacija
Integrali mamos balso neurosensorinė stimuliacija
Unikali terapija vaikų raidai
Vaiko raidos klinika – pirmoji Lietuvoje ir visame Baltijos regione, pristačiusi mamos balso pagrindu grįstą neurosensorinės stimuliacijos metodą vaikų raidos gerinimui. Remiantis moksliniais tyrimais apie sensorinę integraciją, garsų poveikį smegenų vystymuisi ir emocinio ryšio svarbą ankstyvoje vaikystėje, mūsų komanda sukūrė unikalią integralios neurosensorinės stimuliacijos programą, pritaikytą tiek klinikos sąlygomis, tiek naudojimui namuose.
Ši terapija buvo sukurta tam, kad būtų prieinama kuo daugiau šeimų – nepriklausomai nuo jų gyvenamosios vietos ar vaiko sveikatos būklės. Mūsų tikslas – pasiūlyti veiksmingą, moksliškai pagrįstą pagalbą vaikams, kuriems reikalingas kompleksinis neurologinis, emocinis ir kalbinis stiprinimas.
Kodėl mamos balsas?
Garsas – pirmasis pojūtis, kurį vaisius pradeda patirti dar gimdoje. Moksliniais tyrimais (pvz., Tomatis, Trainor, Hepper ir kt.) įrodyta, kad jau nuo 20 nėštumo savaitės vaiko klausos aparatas yra susijungęs su smegenimis, o aukšti mamos balso dažniai, sklindantys per vaisiaus vandenis, tiesiogiai veikia smegenų brandą, emocinį saugumą bei ryšio formavimą.
Terapijoje naudojami filtruoti mamos balso garsai, kurie per specialias ausines (su kauliniu ir oriniu laidumu) stimuliuoja smegenų veiklą – ypač tas sritis, kurios atsakingos už kalbą, emocijas, motoriką ir sensorinį suvokimą.
Vaikai su vystymosi vėlavimu:
• kalbinė, motorinė, psichologinė;
• dėl priešlaikinio gimdymo, neišnešiotiems kūdikiams;
• uždelstas vystymasis.
Psichologiniai sunkumai:
• Išgyvenaniems didelius ir vaiko jo gyvenimo reikšmingus pokyčius, tokius kaip liga, netektis, tėvų skyrybos ar kiti iššūkiai, kur psichologiškai patyriama trauma.
• Valgymo sutrikimai;
• Savęs žalojimas;
• Nuotaikų kata;
• Emocijų valdymas;
Vestibuliariniai sutrikimai:
• Pusiausvyra, balansas;
• Koordinacija;
• Kūno paveikslas;
• Smulkiosios ir smulkiosios motorikos įgūdžiai;
• Kūno laikysena;
• Požiūris.
Mokyklos ir mokymosi sunkumai:
• Skaitymas ir rašyba;
• Disleksija;
• Diskalkuliacija;
• Koncentracijos stoka, lengvai išsiblaškęs;
• Kalbos ir kalbos sutrikimai;
• Mokyklos aplinkoje, kaip prevencinio problemų sprendimo metodas.
Integracijos sunkumai:
– Po įvaikinimo, skyrybų ir pan.
Autizmo spektro sutrikimai
– Autizmo bruožai
Genetiniai sutrikimai:
• Dauno sindromas;
• West sindromas,
• Praderio-Vilio sindromas;
• Smegenų trauma.
Užsienio kalbų integracija;
Psichosomatinės problemos:
• miego sutrikimai, stuburo įtampa ir kt.
• pusiausvyros problemos
• pvz. Krono liga
• stimuliacija išsekimo/perdegimo sindromo metu
Elgesio modeliai:
• Emocinis atsitraukimas, baimės, nerimas;
• Savimonės stoka;
• Neramumas, hiperaktyvumas (ADHD);
• Dėmesio deficito sindromas (ADD);
• Agresyvumas;
• Motyvacijos trūkumas;
• Maža tolerancija nusivylimui.
Kalbos integrali neusensorinė stimuliacija
🔍 Kokių rezultatų galima tikėtis?
Didžiausi pokyčiai pastebimi šiose srityse:
-
Vaikai pradeda aiškiau tarti garsus, skiemenis ir žodžius
-
Pagerėja garsų analizė ir atkartojimas
-
Plečiasi aktyvusis žodynas, atsiranda ilgesni ir tikslesni sakiniai
-
Vaikai tampa drąsesni kalbėti, geba lengviau pasakoti ir komunikuoti
Kalbos pagrindas – struktūra, ritmas ir erdvės suvokimas
Kalba nėra tik žodžių junginys – tai sudėtinga struktūra, kurios formavimuisi svarbus:
-
Ritmas – padeda tarti garsus nuosekliai, išlaikyti sakinio „pulsą“
-
Erdvės suvokimas – svarbus tiek skaitymui, rašymui, tiek orientacijai sąsiuvinyje
-
Laiko pojūtis – būtinas sklandžiam kalbos srautui ir dėstymui
Kalbos neurosensorinė stimuliacija padeda vaikui šias struktūras pajusti, suprasti ir praktiškai taikyti.
Vaikai mokosi:
-
Tarties ritmingumo
-
Skaityti nepraleidžiant skiemenų
-
Tvarkingai rašyti žodžius ir sakinius
-
Valdyti balsą ir kalbos tempą
🌐 Daugiau nei žodinė kalba – tai komunikacijos vystymas
Integrali kalbos neurosensorinė stimuliacija apima ne tik šnekamąją kalbą. Ji padeda vaikui:
-
Tobulinti skaitymo ir rašymo įgūdžius
-
Stiprinti artikuliaciją ir ekspresyviąją kalbą
-
Lavinti balso valdymą
-
Gerinti bendravimo kokybę ir socialinius įgūdžius
Tai – visapusiška metodika, kurioje kalba suvokiama ne kaip izoliuotas gebėjimas, o kaip daugiasluoksnė sistema, glaudžiai susijusi su jutiminiu suvokimu, emocijomis ir aplinkos pažinimu.
📌 SVARBU: Dėl dalyvavimo mokamose integralios neurosensorinės stimuliacijos programose
Jeigu pageidaujate:
– Lankyti Kalbos integralią neurosensorinę stimuliaciją (mokama paslauga)
– Lankyti Mamos balso integralią neurosensorinę stimuliaciją (mokama paslauga)
Labai prašome atidžiai perskaityti šią informaciją:
Visos integralios neurosensorinės stimuliacijos programos yra intensyvios ir reikalauja kasdienio dalyvavimo viso kurso metu. Terapijos kursas trunka 20 darbo dienų iš eilės, t. y. nuo pirmadienio iki penktadienio, be savaitgalių.
📅 Atvykimas būtinas kiekvieną dieną – lankymas su pertraukomis mažina terapijos veiksmingumą.
💡 Registruokitės tik tuo atveju, jei galite užtikrinti nuoseklų dalyvavimą viso kurso laikotarpiu.
Informacija bus pildoma, prašome jus sekti.
Integrali kalbos neurosensorinė stimuliacija – kai kalba atgyja per garsą, ritmą ir struktūrą.
Vaiko raidos specialistai dažniausiai susiduria su šiais kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimais: įvairaus laipsnio kalbos neišsivystymu, specifine ar sulėtėjusia kalbos raida, disleksija. Didžiausi pokyčiai taikant kalbos neurosensorinę stimuliaciją yra pastebimi garsų/žodžių tarime – vaikai tiksliau ir aiškiau taria garsus, skiemenis ir žodžius. Taip pat lengviau pakartoja taisyklingą garsų, skiemenų ir žodžių tarimą. Kalbos neurosensorinė stimuliacija padeda išmokti naujų žodžių, tobulina aktyvujį žodyną bei rišliosios kalbos plėtojimą – didina žodžių kiekį sakiniuose ar skatina ilgesnį atpasakojimą.
Neurosensorinė kalbos stimuliacija yra visuma, apimanti laiko, erdvės, ritmo suvokimą – struktūras, kurios yra itin svarbios kalbos formavimuisi. Kai vaikas suvokia struktūrą kaip erdvę, jis suvokia struktūrą kaip sakinį. Kadangi struktūra yra pagrindas bet kokiai kalbai, tai naudojant kalbos neurosensorinę stimuliaciją vaikui yra stiprinami komunikacijos pamatai. Vaikas mokosi ritmingai tarti žodžius, skaityti nepraleidžiant skiemenų žodžiuose, valdyti balsą, rašyti žodžius ir sakinius tvarkingai eilutėse, o ne bet kur sąsiuvinyje, kadangi vaikui lengviau suvokti erdvę.
Kalbos neurosensorinė stimuliacija apima ne tik vaiko žodinę kalbą, bet apskritai komunikaciją. Tai reiškia, kad vaikui kalbos neurosensorika padeda tokiose srityse, kaip: rašymas, skaitymas, kalbėjimas, artikuliacija, ekspresyvioji kalba ir balso valdymas, taip pat kartu lavinami vaiko socialiniai įgūdžiai.
Be abejo, norint pasiekti geriausių rezultatų yra reikalingas ir tėvų įsitraukimas. Vaikui bus sunku išmokti naujų žodžių ir praplėsti žodyną, jeigu niekas su juo nekalbės ir jo nemokys. Vaikai mokosi naujų žodžių klausydamiesi būtent tėvų kalbos ir kalbėjimo manierų, todėl būdami šalia vaikų, tėvai turėtų kontroliuoti savo kalbėjimo tempą, garsumą, žodžių tarimo taisyklingumą. Ir svarbiausia, skaityti savo vaikui daug pasakų, taip siekdami plėtoti vaikų pasyvųjį žodyną, kuris yra pagrindas norint, kad vaikas pradėtų šnekėti.
INTEGRALI NEUROSENSORINĖ STIMULIACIJA ANKSTYVOJOJE REABILITACIJOJE
Integrali stimuliacija ankstyvojoje reabilitacijoje
Vaiko raidos klinikoje ankstyvosios reabilitacijos paslauga papildyta inovatyviu metodu – audio neurosensorine stimuliacija, integruota į ergoterapijos užsiėmimus. Tai leidžia dar efektyviau padėti vaikams su raidos sutrikimais ankstyvoje vaikystėje.
Paslaugos taikomos vaikams nuo 0 iki 7 metų amžiaus, ir yra skiriamos pagal individualią gydytojo specialisto (socialinio pediatro) rekomendaciją.
Dvi pasirinkimo kryptys:
Tėvai gali rinktis vieną iš dviejų neurosensorinės stimuliacijos formų, kurios taikomos ergoterapijos metu:
-
Integrali kalbos neurosensorinė stimuliacija
-
Integrali mamos balso neurosensorinė stimuliacija
Abu metodai yra individualizuoti ir pritaikomi pagal vaiko raidos poreikius.
Kas yra ankstyvoji reabilitacija?
Ankstyvosios reabilitacijos paslauga – tai kompleksinė ambulatorinė pagalba, kurią teikia specialistų komanda (socialinis pediatras, kineziterapeutas, ergoterapeutas, logopedas ir kt.). Šios paslaugos tikslas –:
-
Anksti nustatyti vaikų raidos sutrikimus ar jų riziką
-
Užtikrinti laiku suteiktą kompleksinę pagalbą vaikui ir jo šeimai
-
Padėti vaikui pasiekti maksimalų jo vystymosi potencialą
Kaip tai vyksta?
👉 Pagal diagnozę ir sutrikimo sunkumą, vaikui skiriama:
-
20 arba 40 paslaugų kompleksų per metus
👉 Vieną paslaugų kompleksą sudaro ne mažiau kaip dvi procedūros per dieną, pvz.:
-
INTEGRALI Kalbos neurosensorinė stimuliacija ar integrali mamos balso neurosensorinė stimuliacija (1,5 val.)
-
papildoma terapija 30 min.:
– Kineziterapija
– Logopedinis masažas
– Logoterapija
👉 Terapija taikoma pagal socialinio pediatro paskyrimą ir sudaromą individualų planą.
Visos integralios neurosensorinės stimuliacijos programos yra intensyvios ir reikalauja nuoseklaus lankymo kasdien. Terapijos kursas trunka 20 darbo dienų iš eilės, t. y. nuo pirmadienio iki penktadienio, be savaitgalių.
📅 Atvykimas būtinas kiekvieną dieną – terapija negali būti lankoma pertrūkiais ar retkarčiais.
Kaip gauti šias paslaugas?
Norint gauti ankstyvosios reabilitacijos programą, reikalingas:
✅ Šeimos gydytojo siuntimas pas socialinį pediatrą (Forma Nr. 027/a)
Pasikonsultavus su gydytoju ir gavus rekomendacijas, sudaromas personalizuotas terapijos planas jūsų vaikui.
SVARBU: Dėl dalyvavimo integralios neurosensorinės stimuliacijos programose ankstyvojoje reabilitacijoje
Jeigu pageidaujate:
– Gauti Mamos balso integralią neurosensorinę stimuliaciją ankstyvojoje reabilitacijoje
– Gauti Kalbos integralią neurosensorinę stimuliaciją ankstyvojoje reabilitacijoje
Labai prašome atidžiai perskaityti šią informaciją:
Visos integralios neurosensorinės stimuliacijos programos yra intensyvios ir reikalauja nuoseklaus lankymo kasdien. Terapijos kursas trunka 20 darbo dienų iš eilės, t. y. nuo pirmadienio iki penktadienio, be savaitgalių.
📅 Atvykimas būtinas kiekvieną dieną – terapija negali būti lankoma pertrūkiais ar retkarčiais.
💡 Registruokitės tik tuo atveju, jei galite užtikrinti reguliarų dalyvavimą viso kurso metu.
KINEZITERAPIJA SU INTEGRALIA NEUROSENSORINE STIMULIACIJA Jau gretai – Vilniuje sekite naujienas
Kineziterapija su neurosensorine stimuliacija yra metodas skirtas įvairaus amžiaus vaikams ir remiasi kontrastų perdavimo muzikoje principu, skirtu nuolat stimuliuoti smegenis. Tikslas yra padėti smegenims sukurti automatinius mechanizmus, išmokant kūną naujų įgūdžių, kaip vaikščiojimas, ropojimas ar šliaužimas.
Procedūros metu ne tik stimuliuojamos smegenys, bet ir skiriamas didelis dėmesys vestibuliarinio aparato treniravimui, kuris lemia mūsų suvokimą erdvėje ir judėjimą.
Dėl tiesioginės sąveikos su vestibuliariniu nervu Kineziterapija su neurosensorine stimuliacija skatina raumenų tonuso reguliavimą ir vertikalumą. Vestibuliarinė sistema atlieka svarbų vaidmenį koordinacijai ir ritmikai. Dėl to Kineziterapija su neurosensorine stimuliacija gali veiksmingai pagerinti ir pakeisti ritmą ir koordinaciją.
Neuroninių ryšių stiprinimo procese smegenims reikia intensyvios jutimo treniruotės.
Neurostimuliacija puikiai tinka šiai užduočiai atlikti, nes 70% smegenų stimuliacijos gaunama iš jos. Kaulų laidumo ir motorinių judesių pratimų derinys paverčia užsiėmimus intensyvia programa, kuri lavina smegenis geriau integruoti daugiajutiminę informaciją.
ERGOTERAPIJA SU INTEGRALIA NEUROSENSORINE STIMULIACIJA
jau greitai – Vilniuje sekite naujienas
Integruodami neurosensorinę stimuliaciją į ergoterapijos užsiėmimus teikiame vaikui dvigubą naudą. Šių užsiėmimų metu yra lavinama vaiko smulkioji motorika ir tuo pačiu yra aktyvinamos su šiomis funkcijomis susijusios neuronų jungtys smegenyse.